Sylvia Kouvali Piraeus December 22, 2024 – February 15, 2025 Τα κολαζ του Paestum Liliane Lijn Scroll down for EnglishΕίναι μεγάλη μας χαρά να παρουσιάζουμε την τέταρτη έκθεση της Liliane Lijn στη γκαλερί μας.Στα έργα σε χαρτί που εκτίθενται με τον τίτλο Τα κολάζ του Paestum, τα οποία χρονολογούνται από την περίοδο 2011-2012, η Lijn διερευνά την καταστροφή του ιερού στοιχείου από το βιομηχανικό.Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής της στην Αθήνα σαράντα χρόνια αφότου έζησε εκεί στις αρχές της δεκαετίας του 1960, η Lijn διαπίστωσε με κατάπληξη την αλλαγή που είχε υποστεί η Ιερά Οδός, ο δρόμος που συνέδεε το Ναό της Αθηνάς με την αρχαία πόλη της Ελευσίνας.Οι καμινάδες και η εκτενής ρύπανση πλέον κυριαρχούσαν σε αυτό που συνιστούσε ένα πάλαι ποτέ ειδυλλιακό τοπίο γεμάτο ευκάλυπτους, λίμνες και απέραντες παραλίες, την ιδεώδη ομορφιά ενός τοπίου που συνέδεε δύο ιερούς τόπους ομοίως αφιερωμένους στις θηλυκές θεότητες.Η σοφία και η γονιμότητα κυριεύτηκαν από τις μηχανές, τα φώτα, τις βιομηχανικές φλόγες, τους βρυχηθμούς των φορτηγών και τους μολυσμένους πνεύμονες των εργατών.Η καλλιτέχνιδα απέκτησε πρόσβαση σε δύο κεντρικά βιομηχανικά συγκροτήματα της περιοχής (ένα διυλιστήριο και ένα χαλυβουργείο) και παρήγαγε εκεί μία σειρά βίντεο έργων και φωτογραφιών.Το υλικό αυτό το ανέμιξε με εκτυπώσεις από τα περίφημα χαρακτικά του Giovanni Battista Piranesi* για τους δωρικούς ελληνικούς ναούς στην περιοχή του Σαλέρνο, νότια της Νάπολης, γνωστών και ως Paestum, απ’ όπου αντλεί και τον τίτλο της η έκθεση.Το αποτέλεσμα είναι μια ποιητική συμφωνία αντιπαραβαλλόμενων εικόνων που διακρίνονται από μία αίσθηση ροής καθώς ταλαντεύονται ανάμεσα στο οριζόντιο και το γεωμετρικό στοιχείο, ενώ άλλοτε το έργο της γίνεται αντιληπτό ως ένα τυχαίο μείγμα από φαινομενικά ανομοιογενή μέρη τα οποία τελικώς όμως συγχωνεύονται μεταξύ τους, όπως κατ’ αναλογία και το τοπίο.Με τα λόγια της καλλιτέχνιδας:Είχα συγκλονιστεί και αγανακτήσει με το γεγονός ότι η Ελλάδα παραμελούσε τόσο κατάφωρα την αρχαία της κληρονομιά. Ωστόσο, προσφάτως, με γοήτευσε το γεγονός ότι η βιομηχανία συχνά εγκαθίσταται σε εκείνους τους χώρους που κατεξοχήν ήταν ιεροί για τους άνδρες και τις γυναίκες.*Η Lijn έλαβε άδεια χρήσης και αναπαραγωγής των εικόνων από το Μουσείο Sir John Soane στο Λονδίνο. The Paestum CollagesIt is with great joy to announce the gallery’s fourth exhibition with Liliane Lijn.In the works on paper on view, titled The Paestum Collages that date from 2011 to 2012, Lijn explores the destruction of the sacred by the industrial.With astonishment, while visiting Athens forty years after living there in the early ‘60s, Lijn discovered the development that had taken place on the Sacred Way, the road that connected the Temple of Athena with the site of ancient Eleusis.The chimneys and the pollution now dominated what was once an idyllic landscape full of eucalyptus trees, lakes and endless beaches, the ideal beauty of a site connecting two sacred holy places, both dedicated to female goddesses.Wisdom and fertility had been taken over by machines, lights, flames, roaring sounds of trucks and infected lungs of working men.The artist got access to two major industrial complexes in the area (a refinery and a steel manufacturer) and generated a series of photos and videos there.It was this material she mixed with prints of the famous etchings by Giovanni Battista Piranesi* of the doric Greek temples in the area of Salerno, south of Naples, known as Paestum, from which the series takes its name.The result is a poetic symphony of images in juxtaposition that flow while varying from horizontal to geometrical, and at times an accidental mix of what feels disparate though melts together like the landscape.In her words:I was shocked and disgusted that Greece had neglected its ancient heritage so blatantly. More recently, however, I have become fascinated by the way in which industry seems often to position itself upon the very sites that were once sacred to men and women.*Lijn received permission to use and make reproductions of the images from the Sir John Soane Museum in London,