RODEO Piraeus November 27, 2021 – January 29, 2022 O' thee lil' David Douard in these slightly creepy objects i am able to find an equilibrium of thingsit’s all very basicfor white i need black for sad i need joy in ugly i find beautifulis it as simple as that? maybe it is as simple as that& if by face you meanthat which is subjectto frostbite, vinegar, kerosene, sugar& if by teeth you meanthose who are neveralone & alwaysaware*a poem i read on my girlfriend’s couchi’ve looked for a pride i have found in those teethfolding inwards and showing oneself with pridebetween the two that’s where the object liesthis is where i want to livethis is where i want for us to liveandhow could i thank the gallery enough for letting me make these things live here just for a whilei ask myselfan artist friend said to me“when i see the mask i think either he’s laughing at usor maybe is he laughing with us?”a blind surface a materialin making i discoverwhat i find in the next cast is thatin each the smile is newi don’t writei write like i move thingsi take internet words and these are the vital source of my objectsi like marcel broodthaersi like matterand would i dare write this i too would like to dancelike the singer of the stone roses my shoulders thrown backwards like some kind of emotional algaeaquatici want to make that dance become mine without even having to movethis softness of movementlike slipping and curling up and dancing with the dimly-lit street post in a city’s nightand what’s against us calls for us to sayand a surface calls for us to writean invitation for corruptiondid i forget to say?my son Paul is rather pissed off i took his doll house and put it upside down in a piece for piraeusone day maybe he’ll get it or not (and does it matter but)upside down changes the established order of thingsi’m really trying to write this somewhere but i can’t seem to fit it anywherei’d like to saythat it’s when i’m asleep that i am awake the mostwhichever thing is switched off is the most living of thingsif something took you here you may too have some space foran attention toparticular thingsand what i really wanted to say isthank youfor that attentionDavid Douard*lo-fi frags in-progress, frances kruk, veer 005 2015//Scroll down for EnglishΜπαίνοντας στον κόσμο του David Douard είναι σα να διασχίζεις ένα κατώφλι, σα να μπαίνεις μέσα σε ένα καθρέφτη και να κοιτάς το παρόν από ανεστραμμένη προοπτική. Οι κατασκευές που συνθέτουν το δίκτυο των υπερ-πραγματικοτήτων της καθημερινότητας είναι εκτός λειτουργίας και διασπώνται. Τα συνήθως αφανή στοιχεία που στηρίζουν αυτές τις κατασκευές, αποκτούν παρουσία, αυτονομία και σχηματίζουν νέους αστερισμούς. Αυτό που απομένει είναι ένα χαοτικό υβριδικό περιβάλλον όπου η υλικότητα και η άϋλη φύση έχουν καταρρεύσει η μία πάνω στην άλλη, και όπου οι διαφορετικές μορφές της γλώσσας ρέουν ελεύθερα.Για τη δεύτερή του έκθεση στη Rodeo, O’ thee lil’, ο David καταπιάνεται με μία σειρά έργων που ξεκίνησε στην ατομική του έκθεση στη Frac Île-de-France στο Παρίσι, τον Σεπτέμβριο του 2020.Εδώ, και πάλι, υλικά όπως το αλουμίνιο και ο μπρούντζος δεν υπάρχουν μόνο για να στηρίζουν συστήματα γλώσσας, αλλά μετατρέπονται τα ίδια σε γλώσσα. Κείμενα βγαλμένα από το διαδίκτυο αποκτούν υλική διάσταση, αντικείμενα που έχουν βρεθεί ή κατασκευαστεί παρουσιάζονται εκ νέου. Τα άλλοτε στέρεα νοήματά τους γίνονται ρευστά, μεταμορφώνονται διαρκώς, γίνονται viral.Στον Πειραιά και το Λονδίνο, αντιλαμβανόμαστε την απολίθωση της ψηφιακής ροής και αισθανόμαστε μία συνεχή ένταση στα αντικείμενα όπου υβριδικά στοιχεία γραπώνονται το ένα πάνω στο άλλο επικαλυπτόμενα σε μία επανάληψη συμβόλων που παραπέμπει στη ροή και τη μετάδοση της γλώσσας. Υπάρχει μία αίσθηση συνύπαρξης, εγγύτητας και απόστασης, ενός συλλογικού εαυτού στον οποίο τα σώματα μπορούν να υπάρξουν ανώνυμα.Ο David Douard σαγηνεύεται από ανώνυμα κινήματα, και αυτό το ενδιαφέρον του, το έχει αποκρυσταλλώσει στη μάσκα του Joker. Εκείνα παραπέμπουν σε μία πολιτική δέσμευση, με τον τρόπο που θα έκαναν οι ζωγραφικοί πίνακες του James Ensor. Μπορεί κανείς να πει ότι αυτό που επιχειρεί είναι να μετατρέψει μία ψηφιακή παρουσία σε φυσική μέσα από τα αντικείμενα που δημιουργεί.Μία γλώσσα ενώνει αυτές τις δύο εκθέσεις, μία γλώσσα που χρησιμοποιεί περιοριστικούς χώρους και που διαφθείρει λείες επιφάνειες, παρούσα τόσο στον ψηφιακό όσο και στον πραγματικό κόσμο, τους οποίους o David αναμειγνύει με μία μοναδική εμμονή.Κείμενο: Πάνος Φουρτουλάκης To enter David Douard’s work, is to pass through a threshold. It is as if you walk inside a mirror and look at the present from an inverted perspective. The structures that make up networked hyper-realities of the everyday turn inoperative and disintegrate. The often-unnoticeable elements that maintain these structures attain presence, autonomy and form new constellations. What is left is a chaotic hybrid environment where materiality and immateriality have collapsed onto one another, and where differing forms of language flow freely.For his second exhibition at Rodeo, O’ thee lil’, David pursues a series of works initiated in his solo show at Paris’ Frac Île-de-France in September 2020.Here again, materials such as aluminium and bronze no longer exist in support of systems of language, but rather become language themselves. Internet sourced texts gain physicality, found and made objects take on a new presence. Their once fixed meanings turn fluid, morphing continually, becoming viral.In Piraeus and London, we perceive the fossilisation of digital flux and feel a continuous tension in objects where hybrid elements hold onto each other, imbricated in a repetition of symbols evoking flow and transmission of language. There is a sense of togetherness, of proximity and distance, of a collective self in which individual bodies can exist anonymously.David Douard is fascinated with anonymous movements, an interest which he has crystallised in the Joker's mask. To him, they recall a political commitment, the way James Ensor's paintings would. One could say what he seeks to achieve is to make a digital presence physical, or material, through the objects he creates.A language binds these two shows: one of the appropriation of restraining spaces, of the corruption of sleek surfaces, present both in the digital and physical worlds which David melts together in a unique preoccupation.Text by Panos Fourtoulakis Related exhibitions: David Douard: O’ Ti’ Lulaby, frac île-de-france, le plateau, Paris David Douard: O' thee lil', RODEO London