RODEO Piraeus June 16 – October 26, 2019 Tamara Henderson Womb Life Scroll down for EnglishΕίναι δύσκολο να πει κανείς ποια πραγματικά είναι η Tamara Henderson.Ή πού ζει ή από πού είναι και πού ανήκει το έργο της. Τις περισσότερες φορές που προσπαθώ να βρω μια απάντηση σ’ αυτό, νομίζω ότι όλα συμβαίνουν στον κινηματογραφικό χώρο, ίσως επειδή έτσι τη γνώρισα, μέσα από μία μικρή προβολή στον εγκέφαλο της CCB, στην Documenta 13. Και μετά, εμφανίζονται οι λέξεις: η βιολογία γίνεται ένα με τα συναισθήματα. Παίρνει τον έλεγχο η ποίηση, η ατέρμονη διαδικασία της γραφής και του ελεύθερου συνειρμού. Και μετά, η αρχιτεκτονική, η κατασκευή χώρων μέσα από τον σχεδιασμό, το ράψιμο, τη ζωγραφική και τη γλυπτική. Ένα σώμα από τη Newfoundland, σε επίγειες περιπέτειες μέσα από υλικά που αντικατοπτρίζουν μορφές πόλεων τις οποίες κατοικεί η ίδια, μέρη που καταλαμβάνει προσωρινά και έπειτα μετακομίζει σε χώρους που προσφέρονται με βάση την τέχνης και τη φιλοξενία, και το αντίστροφο. Μία νομάδα σε αέναη διαδικασία ριζοβολίας, η Henderson δημιουργεί έργα που επεκτείνουν τις σωματικές προσαρμογές της σε τόπους και καταστάσεις, σε ανθρώπους που τους αγκαλιάζει και την αγκαλιάζουν, ενώ δένεται μαζί τους μέσα από προσωπικούς συναισθηματικούς μηχανισμούς.Είναι σημαντικό για εμάς να τα ξέρουμε όλα αυτά; Πιστεύω πως είναι.Η ταινία που παρουσιάζουμε στον Πειραιά είναι μία αυτοπροσωπογραφία. Πώς η καλλιτέχνις πέρασε από τη σύλληψη στην τεκνοποίηση, κινούμενη διαρκώς, δημιουργώντας διαρκώς έργο, ταξιδεύοντας, με το σώμα της να μεγαλώνει, να παίρνει νέα σχήματα, σχήματα που συνεχώς μεταμορφώνονται, καθώς το σώμα αλλάζει. Ένα μακρύ, εν μέρει μονότονο, εν μέρει έντονα πλεγμένο φιλμ-ύφασμα, που πάει από τους φούρνους του Goodwood Sussex στις ακτές της Τήνου, μέσα από διάφορα εργαστήρια στο Λονδίνο, μία ολόκληρη μέρα στη Νέα Ανθαγορά του Covent Garden, και βαθιά μέσα στην αίθουσα του υπέρηχου, όπου η ζωή εμφανίζεται στην οθόνη για πρώτη φορά. Το σελιλόιντ γίνεται πηλός, τα χέρια της κρατούν την κάμερα και πλάθουν την ύλη. Ο μύθος του Αδάμ και της Εύας. Ο πηλός μετατρέπεται σε σάρκα και η σάρκα γίνεται φιλμ. Η ύπνωση από το Αεροδρόμιο του Gatwick με τον καλλιτέχνη και θεραπευτή Marcos Lutyens, κεντρικός άξονας της ταινίας, εκτός από το γεγονός ότι δίνει τον τόνο, έχει επίσης δημιουργήσει διάφορους χαρακτήρες, μία σειρά από διαδραστικά γλυπτά.Η Henderson ταξινομεί:Γλώσσα της Λάσπης ύπνωση στο αεροδρόμιοπηλός χέρι βαραίνειVauxhall αισθητηριακή στέρησησώμα που επιπλέει σε αλμυρό νερόαπολιθώματα της Άλισονεξωθητικοί σωλήνεςυγρός πηλόςστην παλάμηώμοι μεταμορφώνονται σε πρόσωπο που μεταμορφώνεται σε δεξί πέλμα σε αριστερό πέλμα σε δεξί καλάμι σε αριστερό καλάμι σε αριστερό ισχίο σε δεξί ισχίο σε μήτρα σε σπονδυλική στήλη σε αριστερό χέρι σε στήθη σε καρδιάκυκλοφορική θεραπείασύγκορμησκουριά ομίχληΕντυπώσεις της Άλισονσκιάχτρα στάχτη Σμάλτοαέναος θρήνοςεξασθενεί το μυαλόμαλακή σκάλααρχέγονο και ολισθηρόυγρά μάτιακλάμαπλάσμα από λάσπηΆντι Χόλντενημέρες φούρνουΟ Κατάσκοποςμεταμορφώνεται το δεξί πόδι σε αριστερό πόδι το αριστερό καλάμι σε δεξί το αριστερό ισχίο σε δεξί ισχίο η μήτρα σε χέρι σε πλευρά σε καρδιά σε στήθη σε λαιμό σε χέρι σε ώμο σε ώμο σε μυαλό σε μύτη σε μάτια σε μάγουλα σε στόμαο loz και ο jakeσκελετική συγκόλλησηκύκλος κυκλοφορίαςασώματο μυαλόστον μόλοΝομάςσκιάχτρα στάχτη Σμάλτοαέναος θρήνοςεξασθενεί το μυαλόμαλακή σκάλααρχέγονο και ολισθηρόμάτια υγράκλάμαπλάσμα από λάσπηΆντι Χόλντενημέρες φούρνουΟ Κατάσκοποςμεταμορφώνεται το δεξί πόδι σε αριστερό πόδι το αριστερό καλάμι σε δεξί το αριστερό ισχίο σε δεξί ισχίο η μήτρα σε χέρι σε πλευρά σε καρδιά σε στήθη σε λαιμό σε χέρι σε ώμο σε ώμο σε μυαλό σε μύτη σε μάτια σε μάγουλα σε στόμαο loz και ο jakeσκελετική συγκόλλησηκύκλος κυκλοφορίαςασώματο μυαλόστον μόλοΗχητικός Ποιμέναςκατασκοπευτικό φύλλωμαΠράσινα βαμμένα γυαλιάκαταρρέειαίσθησηψηλάφησησώμα ηλεκτρικόΜάτιτριλοβίτης κομμάτι του παζλσώμα σπίτιεποχές αποχαιρετισμόςέντομα μάτι οπτικήsamma arahungαναπνοή έργοκαληνύχταμαριονετίσταςσμαράγδι πειθώσώμα σε κύματήνος ζωή στο καράβι μήτραqueen’s gardens σύλληψηπλακούντιος σφυγμόςκυνηγώντας σαύρες ανάμεσααμνιακό υγρόμάντρα μέσα από μποτιλιάρισμασυνάντηση των υδάτωνσφυγμοί δύο καρδιώνχρώμα όραμα μαμήκάπαρη σαλιγκάριυπνοδωμάτιο ράφιχόρτο λαβύρινθοςπίεση πλάκαείδα εαυτόΤακούνια που χτυπάνε προς το Bermondseyμέσα από τους σωλήνεςοπίσθια κλίσηiyengar στούντιο maida valeπυελικό έδαφοςσκελετοί στην ντουλάπαΉλιος Αράχνηνα σκοτώνεις μία σαρανταποδαρούσακατά λάθος δηλητηριώδηςακτίνες απόγονιμοποίησηοκτάποδο φωτεινόχτυποκάρδι της νύχταςβαρύ εγκύο σώμασε πρησμένους αστραγάλουςΤο Womb Life, εκτός από το βίντεο, είναι μία αναπόσπαστη διαδικασία. Μία προέκταση του σώματος της καλλιτέχνιδας στη ζωή και σε μορφές που εκτείνονται από παγκόσμιους μύθους μέχρι την προσωπική ιστορία της καλλιτέχνιδας ως κοσμικής οντότητας, ως παιδιού της γης και μητέρας.//It is difficult to say what Tamara Henderson really is.Or where she lives or where she comes from and where her work resides.Most of the times I try to find an answer to that I think that everything occurs in the filmic space, maybe because this is how I met her first, through a small projection in CCB’s Brain. Then words appear: biology becoming one with emotions; poetry take-over, the endless process of writing and free association. And then architecture, the construction of spaces through drawing, sewing, painting and sculpture. Her Newfoundland body in worldly adventures via material reflecting forms of cities she inhabits, places she occupies temporarily to then moves on to loci offered on the basis of art and hospitality and vice versa. A nomad in a perpetual rooting process, Henderson makes work that extends her bodily adaptations to places and situations, people that she engulfs and she is embraced by while attaching on to them via personal emotional mechanisms.Is all that important for us to know? I believe it is.The film we are presenting in Piraeus is a self-portrait. How the artist went through conception to childbearing, endlessly moving, endlessly making work, travelling, body growing, realizing forms, forms that transform as the body changes. A long, part monotonous, part intensely woven film-fabric that goes from the kilns of Goodwood Sussex to the shores of the Aegean island of Tinos via various studio spaces in London, a whole day at the New Covent Garden Flower Market, and deep inside the ultrasound room, where life appears on screen for the first time. Celluloid turns into clay, her hands holding camera and molding matter; the myth of Adam and Eve; clay turning into flesh, flesh becoming film. The hypnosis session from Gatwick Airport with artist and therapist Marcos Lutyens, a spinal part of the film, apart from setting the tone has generated a bunch of characters, a series of interactive sculptural elements.Henderson lists:Language of Mudairport hypnosisclay hand weighsVauxhall sensory deprivationfloating body in salineAlison’s fossilsextruding tubeswet clayin palmshoulders turning into face turning into right foot into left foot into right shin into left shin into left hip into righthip into womb into ribs into spine into left arm into right arm into breastsinto heartcirculatory healingfull bodyrust hazeAlison’s impressionsscarecrows ash Glazeperpetual mourningwears the brainsoft staircaseprimal and slipperyeyes wetcryingmud creatureAndy Holdendays of kilnThe Spyturning right foot into left foot left shin into right left hip into right hop womb in to arm into ribs into heart intobreasts into neck into arm into shoulder into shoulder into brian into nose into eyes into cheeks into mouthloz and jakeskeletal weldcirculation cyclebodiless brainon the dockNomadscarecrows ash Glazeperpetual mourningwears the brainsoft staircaseprimal and slipperyeyes wetcryingmud creatureAndy Holdendays of kilnThe Spyturning right foot into left foot left shin into right left hip into right hop womb into arm into ribs into heart intobreasts into neck into arm into shoulder into shoulder into brain into nose into eyes into cheeks into mouthloz and jakeskeletal weldcirculation cyclebodiless brainon the dockSound Shepherdspying foliageGreen tinted glassescollapsesfeelingfeltingbody electricEyeTrilobite puzzlepiecebody houseseasons good byeinsects eye viewsamma arahungbreath workgood nightpuppet masteremerald persuasionbody in wavetinos life in utero boatqueens gardens conceptionplacental pulsechasing lizards throughamniotic fluidmantra through trafficmeeting of waterstwo heart beatscolour vision midwifecaper snailbedroom shelfweed mazepressure platesaw myselfclicking heels to Bermondseythough the tubesback benderiyengar studio maida valepelvic floorskeletons in the closetSun Spiderto kill a centipedemistakenly poisonousrays ofinsemination8 legged luminousheart beat of the nightheavy pregnant body onswollen anklesWomb Life, apart from the video is an integral process. An extension of the artist’s body into life and forms that unfold from universal myths to the artist’s own story as a cosmic entity, a child of the earth and a mother.